eSOS - Spletna prepoznava socialnih stisk

O nekaterih osebnih stiskah je težje spregovoriti.

Veliko ljudi doživlja osebne stiske, o katerih vsekakor ni lahko govoriti in marsikdaj se zgodi, da ljudje namesto, da bi poiskali pomoč in si olajšali dušo, zanikajo težave in se jim izogibajo. Pogosto ljudje niti ne vedo, kako bi se soočili s situacijo in občutki, v katerih se znajdejo in kam bi se lahko obrnili po pomoč.

Projektni partnerji Slovenska karitas, Škofijska Karitas in Zavod Pelikan smo iz zgoraj omenjenih razlogov združili moči in pripravili program eSOS. Glavni namen tega programa je spletna prepoznava socialnih stisk, ki ga sofinancira Ministrstvo za javno upravo.

Komu je projekt eSOS namenjen?

solske potrebscine

S tem programom želimo ponuditi pomoč ljudem, ki:

  • so v začetni fazi osebnih težav ali pa na stopnji, ki še ni tako akutna (spletna eSOS aplikacija bo posameznikom podala oceno prizadetosti in možnost prvega video svetovanja)
  • praviloma ne bi poiskali pomoči zaradi nedostopnosti (oddaljenost, invalidnost, čakalne vrste…), predsodkov ali stigme
  • imajo nižji nivo digitalnih spretnosti – namen je opolnomočenje posameznikov na tem področju (preko delavnic, usposabljanj in vzpostavitvijo eKamre, kjer bo uporabnikom na razpolago povsem individualna pomoč pri krepitvi digitalnih spretnosti)

Kako projekt deluje?

S projektom želimo odgovoriti na potrebe uporabnikov na 5 nivojih:

  1. Spletna aplikacija za prepoznavo osebnih stisk eSOS

    bo prva – vstopna točka. Namenjena bo tako laičnim uporabnikom, kot prostovoljcem in strokovnjakom. Aplikacija bo uporabnika vodila skozi niz vprašanj širokega spektra in mu na koncu podala rezultat. Aplikacija bo vsebovala povezave do poglobljenih vsebin iz različnih področij, uporabniku pa bo na voljo tudi rezervacija termina za prvi video svetovalni razgovor z usposobljenim strokovnjakom. Namen aplikacije je, da pomaga posamezniku krepiti motivacijo za reševanje osebnih stisk.
  2. Prvi video pogovor

    rešuje socialne probleme uporabnikov in je tudi ena izmed vstopnih točk v daljši proces svetovanja.
  3. Terapevtska video svetovanja

    bodo potekala v varnem okolju in z upoštevanjem zasebnosti. Uporaba bo preprosta in prilagojena za različne vrste medijev (računalniki, tablice in mobilni telefoni) in različne operacijske sisteme. Na voljo bo tudi možnost svetovanja brez videa – preko tekstovnih sporočil. Take prve, kot tudi druge, bodo izvajali usposobljeni strokovnjaki.
  4. Program izobraževanja za krepitev digitalnih kompetenc

    uporabnikov. Izobraževanja bomo izvajali v sodelovanju s prostovoljci in strokovnjaki na naših razdelilnih področjih. Z njimi želimo uporabnikom približati poznavanje in uporabo digitalnih tehnologij, ter s tem dvigniti tako njihove kompetence, kot tudi samozavest in suverenost pri delu. Skozi izobraževanja jim bomo predstavili uporabo e – pošte, oblačnih storitev, različnih aplikacij (npr. Viber, WhatsApp), sestanke na daljavo, elektronsko plačevanje položnic, samostojno elektronsko naročanje in uporabo drugih storitev (kot so eUprava, eZdrav, SMS – pass), ter seveda osveščali o varnosti na spletu in mobilnih telefonih. Udeleženci bodo poleg znanja in praktičnega dela, dobili tudi gradivo, ki jim bo v pomoč tudi po končanem izobraževanju.
  5. eKamra

    bo dodatno dopolnila program izobraževanja za uporabnike, saj bo posameznikom, ki prihajajo iz Ljubljane in okolice ponudila možnost individualnega usposabljanja. eKamra bo prosto dostopen prostor, ki bo opremljen z računalniško opremo - z namenom razvijanja in krepitve digitalnih kompetenc. V eKamro (ki se nahaja v naših prostorih, torej na Poljanski cesti 2) ste lepo vabljeni vsi, ki si želite v miru in individualno osvojiti kanček več digitalnih spretnosti. Svoj termin si lahko rezervirate na spodnjem e – mailu.

S projektom želimo pomagati posameznikom v osebnih stiskah in prispevati k dvigu splošne ozaveščenosti, ter spodbujati k čim bolj aktivnemu pristopu reševanja problemov.

Za več informacij, prijave na izobraževanja in rezervacijo termina za eKamro, pišite na: jure.pavlic@lj.karitas.si ali pa pokličite na telefonsko številko: 01 431 22 14.

Sofinancer programa:

Republika Slovenija, Ministrstvo za javno upravo

Projekt sofinancira Ministrstvo za javno upravo iz Sklada za NVO (Javni razpis za digitalno preobrazbo nevladnih in prostovoljskih organizacij ter povečanje vključenosti njihovih uporabnikov v informacijsko družbo 2021-2023 (Uradni list RS, št. 86/21)